Is uw British Airways vlucht geannuleerd?
Een geannuleerde vlucht is super vervelend, maar het positieve is dat u waarschijnlijk recht heeft op een schadevergoeding van British Airways! Dit kan oplopen tot wel 600 euro per persoon! Vul uw vluchtgegevens in en zie gelijk hoeveel geld wij voor u kunnen claimen!
Wanneer is mijn vlucht officieel geannuleerd?
Uw vlucht is geannuleerd wanneer u door British Airways op de hoogte wordt gesteld, of wanneer deze niet wordt uitgevoerd zoals op uw ticket staat vermeld. U moet dan bijvoorbeeld denken aan het landen op een andere luchthaven. In feite is uw vlucht dan ook geannuleerd. Ook als uw British Airways vlucht na het opstijgen terugkeert naar de luchthaven om een bepaalde reden, wordt deze als geannuleerd gezien. U bent dan immers niet op uw eindbestemming gearriveerd.
Mijn British Airways vlucht is geannuleerd, wat nu?
Ten eerste dient British Airways u gelijk op de hoogte te stellen van de annulering. Daarnaast dienen ze ook nieuwe tickets voor u te regelen om zo spoedig mogelijk alsnog naar uw eindbestemming te worden gevlogen onder vergelijkbare vervoersomstandigheden. Afhankelijk van het moment van annuleren en de duur van de uiteindelijke vertraging, kan het zo zijn dat British Airways u compensatie dient te verlenen voor de geannuleerde vlucht. Dit kan al zo zijn vanaf 2 uur op vluchten tot 1500 kilometer.
Wetgeving
Zoals in de wet staat opgenomen (EU 261/2004) heeft u recht op een financiële compensatie als uw vlucht geannuleerd is. Alvorens wij een claim kunnen indienen bij British Airways voor een geannuleerde vlucht, zijn er drie voorwaarden waar uw vlucht aan moet voldoen.
- U had een bevestigde boeking voor de geannuleerde vlucht van British Airways.
- U bent na de omboeking van British Airways met meer dan 3 uur vertraging aangekomen.
- De annulering was de schuld van British Airways, en niet door bijvoorbeeld weersomstandigheden.
Voldoet uw geannuleerde British Airways vlucht aan de bovenstaande voorwaarden? Dan heeft u waarschijnlijk recht op de volgende compensatie per passagier:
- Voor vluchten tot 1500 kilometer (2 uren vertraagd) → 250 euro!
- Binnen de EU, langer dan 1500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
- Buiten de EU, tussen de 1500 en 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 400 euro!
- Meer dan 3500 kilometer (3 uren vertraagd) → 300 euro!
- Meer dan 3500 kilometer (4 uren vertraagd) → 600 euro!
Doordat Aviclaim vele passagiers heeft bij gestaan bij geannuleerde vluchten weten we wanneer u wel of niet recht heeft op compensatie. We zien vaak dat claims worden afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. Dit is echter vaak niet het geval! Doordat wij vele claims verzamelen, staan we sterker en British Airways weet dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen! Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie, en heeft u er bovendien maar eenmaal een paar minuten werk van! Doe gelijk de check!
Waarom Aviclaim?
No Cure, No Pay!
U kunt uw geannuleerde vlucht kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij British Airways. Als het ons lukt om een compensatie te verkrijgen voor uw geannuleerde vlucht dan houden we 29% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden en moeten wij hiervoor naar de rechtbank. Stel het lukt ons niet, dan betaalt ook helemaal niets.
Juridisch traject
Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Wij willen de onderste steen boven hebben. Vaak wordt een claim afgewezen omdat er sprake zou zijn van buitengewone omstandigheden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie voor uw te verkrijgen, betaalt u vooraf niets.
Uw voorgangers geven ons een 9!
Passagiers die ook te maken hebben gehad met een geannuleerde vlucht zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een dikke 9! En daar zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?