Is uw British Airways vlucht overboekt?

Is uw vlucht overboekt bij British Airways, dan heeft u waarschijnlijk recht op compensatie. De compensatie voor een overboekte vlucht kan oplopen tot € 600,- per passagier!

ZOEK MIJN VLUCHTNUMMER
In een paar minuten geregeld Geen administratiekosten Geen succes, geen kosten

Waar heb ik recht op bij overboeking van een vlucht?

Als u te maken heeft gehad met een overboekte vlucht bij British Airways, dan moeten zij u verzorging bieden en nieuwe vluchten aanbieden onder vergelijkbare omstandigheden. Daarnaast heeft u hoogstwaarschijnlijk recht op een financiële compensatie. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de lengte van de vlucht.

Hoe kan het dat een vlucht overboekt is?

British Airways houdt er rekening mee dat er altijd passagiers zijn die niet komen opdagen. Door een aantal stoelen dubbel te verkopen kunnen ze dus meer geld verdienen. Het is dan hopen voor British Airways dat op de vlucht waar zij extra stoelen hebben verkocht er ook echt mensen niet komen opdagen, of bijvoorbeeld te laat zijn. Komen alle passagiers opdagen, dan heeft British Airways een probleem en moeten er mensen geweigerd worden. Vaak bieden ze dan een geldbedrag om te wachten op de volgende vlucht. Ook al lijkt het aanbod aantrekkelijk, het kan zijn dat je recht hebt op meer geld dan dat ze bieden.

Wetgeving

In de Europese Verordening 261/2004 is vastgelegd dat de passagier recht heeft op financiële compensatie wanneer die te maken krijgt met een overboekte vlucht. De hoogte van de compensatie wordt bepaald op basis van de afstand dat gevlogen zou worden.

U heeft recht op de volgende compensatie per passagier:

  • 250 Euro voor vluchten tot 1500 kilometer
  • 400 Euro voor alle vluchten tussen 1500 en 3500 kilometer
  • 600 Euro voor alle vluchten van meer dan 3500 kilometer buiten de Europese Unie

Een claim indienen kan een hele onderneming zijn. Het duurt vaak lang (of u krijgt helemaal geen reactie) voor u een antwoord krijgt over uw claim. In veel gevallen worden claims afgewezen omdat British Airways vindt dat ze aan hun plichten hebben voldaan door u om te boeken en verzorging te bieden. Doordat wij vele claims verzamelen staat Aviclaim sterker dan de gemiddelde consument. Daarnaast weet British Airways dat we doorgaan tot de Rechtbank als ze de compensatie niet verlenen. Daardoor heeft u vaak sneller uw compensatie en is het indienen van een claim zo geregeld!

Waarom Aviclaim?

No Cure, No Pay!

U kunt uw claim kosteloos indienen bij Aviclaim. Wij gaan vervolgens voor u aan de slag om de compensatie te verkrijgen bij British Airways. Als het ons lukt om compensatie te verkrijgen dan houden we 29% van het geclaimde bedrag in. Zelfs al duurt dit traject enkele maanden. Stel het lukt ons niet, dan betaalt u ook geen enkele cent.

Juridisch traject

Wij willen graag dat u krijgt waar u recht op heeft. Luchtvaartmaatschappijen proberen vaak om een claim vanwege overboeking af te wijzen omdat ze al aan hun verplichtingen zouden hebben voldaan door u verzorging en een nieuwe vlucht aan te bieden. In veel gevallen is dit incorrect, en dit vechten we dan ook graag aan namens u. Ook als we de rechtbank in moeten om de compensatie af te dwingen, betaalt u vooraf niets. Bij succes hanteren we 29% van het compensatiebedrag.

Uw voorgangers geven ons een 9!

Passagiers die ook tegen hun wil op de vlucht zijn geweigerd en een claim hebben ingediend, zijn erg tevreden over onze service! Ze belonen ons werk met een 9! Hier zijn we trots op. Sluit u zich aan in de rij van tevreden klanten die hun compensatie via Aviclaim hebben ontvangen?

Ervaringen

Onze klanten geven ons gemiddeld een !